Tag: mobiliteit

Lage emissiezones: Groen en N-VA zien het anders

Lage emissiezones worden door automobilisten beschouwd als melkkoe voor de steden. Groenen vinden het een…

Making Federal Buildings Beautiful Again

Trump wil dat nieuwe federale gebouwen gebouwd worden volgens het neoclassicisme dat ‘de idealen van…

België: een State of the Union

België doet het op korte termijn vrij goed, maar op langere termijn dringen beleidsveranderingen zich…

Jean-Marie Dedecker snakt naar meer menselijkheid in het verkeer

Jean-Marie Dedecker pleit voor meer menselijkheid in het verkeer. Hij hanteert daarvoor een merkwaardige invalshoek.

De Europese Green Deal: take back control!

De Green Deal is een ambitieuze groeistrategie die een nieuw elan kan geven aan de…

Baanbrekende groen-conservatieve regering in Oostenrijk

In Oostenrijk slaan conservatieven en groenen de handen in elkaar om de grote uitdagingen aan…

Wat als de kiezer ongelijk heeft?

De kiezer heeft altijd gelijk in verkiezingen, maar soms ongelijk over het beleid. Foute percepties…

Mobiliteit als luxeproduct

De Vlaamse regering vertikt het te investeren in ons openbaar vervoer. Zo wordt mobiliteit een…

‘Het cordon bestaat intussen ruim twintig jaar, wat heeft het opgeleverd? Niets, helemaal niets.’

Vlaamse topondernemers Peter en Dieter Vyncke over hun Vlaams-nationalisme, klimaatactivisten versus ecorealisten, en het politieke…

Een doos zonder bodem: mobiliteit in het regeerakkoord

Het Vlaamse regeerakkoord blaast warm en koud wat de mobiliteitsuitdagingen betreft, waardoor het lijkt op…

Jambon I: een N-VA-accent?

Weegt het gewicht van de N-VA in deze regering meer door dan in de vorige?…

Vergeten vragen van de voorbije week (56)

Openbare zwembaden, ingekorte journaals, Tomorrowland, ... : het is ook zomer in onze rubriek 'Vergeten…

Mobiscore: leve het platteland, arm Vlaanderen!

De Mobiscore is een zoveelste aanval op het platteland, zegt Peter Reekmans, en getuigt van…

M’n fiets

De fiets is geen vervoersmiddel meer, maar een statussymbool. Het stalen ros is slachtoffer van…

De terreur van de zwakke (weggebruiker)

De fietser bestempelt zich graag als zwakke weggebruiker of slachtoffer. Maar in Antwerpen wordt het…

Laat duizend compromissen bloeien

Vlaamse ruimtelijke ordening is een ramp. Het weer aan elkaar lijmen van die gebroken pot…

‘De auto mijn vrijheid’?

Herdenken van maatschappij, mobiliteit, wonen/werken/leven en levensstijl: het grotere plaatje ontbreekt vooralsnog.

Jean-Marie Dedecker en Sander Loones: ‘We gaan samen naar de oorlog’

Jean-Marie De Decker en Sander Loones gaan samen op het oorlogspad voor N-VA in West-Vlaanderen.…

Rekeningrijden, een oplossing van gisteren voor een probleem van vandaag

Rekeningrijden is een ouderwets antwoord op een modern probleem. Er zijn inventieve oplossingen die mobiliteit…

De inzet voor sp.a Brussel: éénvoudiger, efficiënter, transparanter bestuur

Wat wil sp.a Brussel? Eén stadsgewest, één OCMW, één politiezone, minder politici, meer democratie en…

Vergeten vragen van de voorbije week: aflevering 8

Enerzijds is het nog altijd komkommertijd, anderzijds hadden journalisten ook vorige week niet voldoende ruimte…

‘Nederlandstalig onderwijs in Brussel is een succes’

Gemeenteraadsverkiezingen 2018: interview met schepen Carla Dejonghe over Nederlandstalig onderwijs, Brussel, mobiliteit en veel meer.

Annick De Ridder: ‘Als wij de problemen durven benoemen, noemt men dat polariserend of fascistisch’

Annick De Ridder voelt zich als een vis in het water in 'gemeenschapspartij' N-VA. En…

De mythe van de herfederalisering

Zoek de toekomst van Vlaanderen niet in het verleden; 'la Belgique de papa' is niet…