Promotie – De Belg
Christian Van Thillo.
foto © Belga
Mark Koster schreef een autobiografie over ’s lands bekendste mediaondernemer Christian Van Thillo. Is hij een groots ondernemer, een schurk, of allebei? Oordeel vooral zelf.
Christian Van Thillo is wellicht de grootste mediaondernemer van de Lage Landen. Als eigenaar van tientallen bekende merken waaronder De Morgen, VTM, de Volkskrant en Libelle zorgt hij dagelijks voor nieuws op het bord van veel mensen. Toch zou Van Thillo volgens critici duistere rollen in de coulissen van de mediawereld spelen. Je leest er alles over in De Belg van Mark Koster.
Mark Koster is onderzoeksjournalist en mediacriticus. Hij is medeoprichter van Follow the Money en schreef eerder het succesvolle De Mol. Nu pakt hij uit met een biografie over Christian Van Thillo, de bekendste mediaondernemer van de Lage Landen wiens imperium ons dagelijks voedt met nieuws, meningen en lifestyleadviezen. ‘En daarbij speelt de Antwerpenaar soms een duistere rol in de coulissen’, meent Koster.
Is De Belg een epos over een rijkeluiszoon die via machinaties een miljardenbedrijf kon opbouwen en nu mede bepaalt wat u moet vinden en hoe u zich moet gedragen, of laat Koster zich tot clickbaitsensatie verleiden? Oordeel vooral zelf.
De Belg is ons boek van de week, tijdelijk verkrijgbaar tegen een voordeelprijs in ons Doorbraak Boekencafé.
Wannes is eindredacteur en journalist. Hij werkt sinds 2021 mee aan Doorbraak.
‘Mijn Charleroi’ van Pascal Verbeken is ons boek van de week. Koop het nu tegen een voordeelprijs!