Promotie – Zo win je een propagandaoorlog
Sefton Delmer.
foto © Wikimedia
De Tweede Wereldoorlog werd niet alleen op het slagveld, maar ook in de media uitgevochten, zo blijkt in ‘Zo win je een propagandaoorlog’. Het werk is ons boek van de week.
In Zo win je een propagandaoorlog vertelt Peter Pomerantsev het levensverhaal van Sefton Delmer, een Engelsman van Australische afkomst die zijn sporen verdiende als stuwende kracht achter de Engelse ‘black propaganda’ tegen de nazi’s.
Met nepradiostations, echt nieuws, desinformatie en doelgerichte pamfletacties ondersteunde Delmer de geallieerde strijd tegen Adolf Hitler. Auteur Peter Pomerantsev verweeft het bijzondere levensverhaal met eigen inzichten over desinformatie en moraliteit.
Zo win je een propagandaoorlog is een intrigerende biografie van een vergeten held die een cruciale rol speelde in de propagandaoorlog tegen de nazi’s en tegelijk een werk dat ook vandaag van belang is dankzij de parallellen tussen Delmers tactieken en moderne propaganda, zoals die van het Kremlin. Een aanrader dus.
Zo win je een propagandaoorlog is ons boek van de week, tijdelijk verkrijgbaar tegen een voordeelprijs in ons Doorbraak Boekencafé.
Wannes is eindredacteur en journalist. Hij werkt sinds 2021 mee aan Doorbraak.
‘Mijn Charleroi’ van Pascal Verbeken is ons boek van de week. Koop het nu tegen een voordeelprijs!