Gravensteengroep maakt nieuwe webstek
Even Snel
Aangeboden door de abonnees van Doorbraak
Dit gratis artikel wordt u aangeboden door onze betalende abonnees. Neem zelf ook een abonnement en lees alle plus-artikelen én ons driemaandelijks magazine.
Ik neem ook een abonnementZopas werd de Gravenstek, de webstek van de Gravensteengroep, gelanceerd. Daarmee laat de groep weer voor het eerst van zich horen sinds de publicatie, in juni 2012, van Land op de tweesprong. Manifesten ter ontgrendeling van Vlaanderen.
Van nu af aan publiceert de Gravenstek standpunten van de hele groep, en individuele bijdragen van kernleden en gastauteurs.
In de Tussenbalans is het verdict duidelijk: de zesde staatshervorming is nefast voor Vlaanderen en helpt Wallonië of Brussel geen millimeter vooruit. De Gravensteengroep spreekt zich ook uit tegen het mediacordon dat tegenwoordig rond de idee van confederalisme wordt gelegd. Ook de vergrendeling van Vlaanderen blijft ze aanklagen.
Twee leden van de kerngroep buigen zich over de dilemma’s maar ook de sociale gevaren die inherent zijn aan een openlijke bekentenis tot het progressief flamingantisme.
Ludo Abicht ziet geen wezenlijke tegenstelling tussen het streven naar autonomie voor de deelstaten en de strijd voor meer sociale rechtvaardigheid. Bart Vanhecke heeft het over de Belgisch-behoudsgezinde reflex van het luide deel van de kunstenaarswereld, die de democratische tekortkomingen van de Belgische staat voor lief neemt.
Doorbraak komt uiteraard op deze teksten nog uitvoerig terug.
<Vindt u dit artikel informatief? Misschien is het dan ook een goed idee om ons te steunen. Klik hier.>

De redactieploeg van Doorbraak bestaat uit een grote groep redacteuren. Standpunten en andere artikelen kunnen verschijnen als "De Redactie". Uiteraard betekent dit niet dat al onze redacteuren per definitie aan deze standpunten gebonden zijn.
Doorbraak is op zoek naar een creatieve en gemotiveerde marketingmedewerker.
Nergens in Europa is het met de natuur slechter gesteld dan bij ons, klinkt het geregeld. Dat we ook het duurste natuurbeleid van Europa hebben wordt zedig verzwegen.











