Honderdste Autosalon: weinig redenen tot vieren voor Europese autoconstructeurs
Hoe de Europese regelgeving duizenden Europese jobs in gevaar kan brengen
Archiefbeeld van het Brusselse Autosalon van 2020. De topmerken, zoals Mercedes, hebben weinig te vrezen van de nieuwe regelgeving.
foto © Belga Image
Het Autosalon opent de deuren, maar voor Europese autoproducenten valt er weinig te vieren. De Europese regelgeving dreigt hen zuur op te breken.
Personen |
---|
Filip Michiels is zelfstandig journalist/auteur en schrijft voor diverse Belgische kranten, weekbladen en websites. Hij won tweemaal de Citi Persprijs voor economische journalistiek en was eenmaal genomineerd voor de Belfius Persprijs. In 2022 publiceerde hij de biografie van Bessel Kok: "Chaos & Charisma".
Op twee na zijn de Belgische brutolonen de hoogste van Europa. Maar netto houden we daar procentueel minder van over dan in alle andere EU-landen.
Goed opletten, iedereen, voor buitenlandse inmenging! Ja, ook u daar!