JavaScript is required for this website to work.
Defensie

Anthropic en het Pentagon: een moeilijk huwelijk

NieuwsKasper Goossens9/3/2026Leestijd 4 minuten
‘Minister van Oorlog’ Pete Hegseth is boos op AI-bedrijf Anthropic. ‘Een
masterclass in arrogantie en verraad’, noemde hij een verklaring waarin het
bedrijf zijn bezorgdheid uitdrukte over het gebruik van AI voor
massasurveillance en autonome wapens.

‘Minister van Oorlog’ Pete Hegseth is boos op AI-bedrijf Anthropic. ‘Een masterclass in arrogantie en verraad’, noemde hij een verklaring waarin het bedrijf zijn bezorgdheid uitdrukte over het gebruik van AI voor massasurveillance en autonome wapens.

foto © Belga/AP

Kasper werkt sinds oktober 2021 als freelance journalist. Hij schreef al voor verschillende media, waaronder Business AM, Marineschepen.nl en Het Nieuwsblad. Als journalist specialiseerde hij zich in defensie en geopolitiek. Kasper studeerde Journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent.

Commentaren en reacties