Reclame en mensen van kleur: het lijkt echt ‘van moetes’
Soms verlang je nog eens naar een wit product
foto © Pixabay
De nadrukkelijke oververtegenwoordiging van de Afro-look in media en reclame volgt een woke spoor… waarheen?
Categorieën |
---|
Johan Sanctorum (°1954) studeerde filosofie en kunstgeschiedenis aan de VUB. Achtereenvolgens docent filosofie, tijdschriftuitgever, theaterdramaturg, communicatieconsultant en auteur/columnist ontpopte hij zich tot een van de scherpste pennen in Vlaanderen en veel gevraagd lezinggever. Cultuur, politiek en media zijn de uitverkoren domeinen. Sanctorum schuwt de controverse niet. Humor, ironie en sarcasme zijn nooit ver weg.
Zijn we klaar voor een ‘oorlogseconomie’? En wat betekent dat eigenlijk, behalve bij een pintje naar Kamp Waes kijken?
Ali vertelt het waargebeurde verhaal van een Somalische jongen die na een vlucht van twee jaar voor de islamitische Al Shabab in Brussel terechtkomt.