post
Cannes: een Cannes-tekening
Hoe een niet-politiek filmfestival zeer politiek werd
Schenk
Deel
De ‘morele winnaar’ Mohammad Rasoulof uit Iran, op een festivaleditie die vooral niet politiek wilde zijn.
foto © Belga
Een Amerikaanse film zou en moest dit jaar eindelijk nog eens de Gouden Palm krijgen. Toeval?
Freddy Sartor (1952) is beroepsjournalist, oud-hoofdredacteur van de filmtijdschriften Cinemagie (ex-MediaFilm) en het maandblad Filmmagie, tot 2006 bekend als Film & Televisie. Hij heeft een hart voor de Europese film en wereldcinema.
Meer van Freddy Sartor
Het psychologisch drama ‘Milano’ schetst de problematische relatie van een afwezige, alleenstaande vader met zijn dove puberzoon.
Commentaren en reacties
Gerelateerde artikelen
Frédéric De Gucht ziet de Brusselse onderhandelingen afspringen en de federale doodbloeden. ‘Ze lijken een ander verkiezingsresultaat te willen.’