post![De ‘morele winnaar’ Mohammad Rasoulof uit Iran, op een festivaleditie die vooral
niet politiek wilde zijn.](https://doorbraak.be/wp-content/uploads/2024/06/Belgaimage-93758464-640x360.jpg)
Cannes: een Cannes-tekening
Hoe een niet-politiek filmfestival zeer politiek werd
Schenk
Deel
![De ‘morele winnaar’ Mohammad Rasoulof uit Iran, op een festivaleditie die vooral
niet politiek wilde zijn.](https://doorbraak.be/wp-content/uploads/2024/06/Belgaimage-93758464-640x360.jpg)
De ‘morele winnaar’ Mohammad Rasoulof uit Iran, op een festivaleditie die vooral niet politiek wilde zijn.
foto © Belga
Een Amerikaanse film zou en moest dit jaar eindelijk nog eens de Gouden Palm krijgen. Toeval?
![](https://doorbraak.be/wp-content/uploads/2017/04/sartorsquare.jpg)
Freddy Sartor (1952) is beroepsjournalist, oud-hoofdredacteur van de filmtijdschriften Cinemagie (ex-MediaFilm) en het maandblad Filmmagie, tot 2006 bekend als Film & Televisie. Hij heeft een hart voor de Europese film en wereldcinema.
Meer van Freddy Sartor
The Bikeriders is een genuanceerde kroniek van een motorclub in de jaren ‘60, die nog net niet een karikatuur van zichzelf dreigt te worden.
Commentaren en reacties
Gerelateerde artikelen
Het Valkgebouw van KU Leuven wordt niet ontruimd. De bezetters krijgen wel voorwaarden opgelegd.